FASZKIVAN!

Életképek, fényképek, arcok, harcok. Minőségi szórakoztatás sűrűn frissülő tartalommal.

Okosságok

Magyar Blogok
Site Meter

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NAVIGÁCIÓ

2009.09.28. 22:39 P.

Az utasok pedig basszák meg, kéremszépen!

A VOLÁNBUSZ folyamatosan szervezi ki vonalait alvállalkozóknak. 2009. szeptember 28-ától például a Budapest - Fót - Veresegyház - Galgamácsa, a Budapest- Fót - Veresegyház - Erdőkertes vonalat, valamint a Galgamácsa - Váckisújfalu járatait T&J Busz Projekt Kft. üzemelteti. Az eddigi normál méretű buszok helyett pedig mától a kínai "King Long" csodák járnak.

 

A King Long név elég megtévesztő lehet, de ha figyelembe vesszük, hogy a buszok kínai belpiacra lettek kitalálva, ahol azért valljuk be, tényleg ritkán kell 150 kilós kancigányokat transzportálniuk hegyen-völgyön át, akkor valóban beszélhetünk királyi méretekről. Minden viszonyítás kérdése, ugyebár.

Valószínűleg komoly szervezőmunka, terepkutatás és esettanulmányok garmadája előzhette meg ezt a cserét (legalábbis papíron, mint a BKV-nál), hiszen eddig se volt elég hely a buszokon, most pedig kapnak a lakók egy olyan flottát, ahol az eddiginél 15 fővel kevesebben férnek fel egy járatra. Ráadásul ezen a vonalon eddig is csuklós buszra lett volna szükség, csak hát az nem tudta volna bevenni az egyik kanyart...

Ezeken a fröccsöntött kínai szarokon nincs fűtés, menet közben az ablakok kinyílnak, aztán jó hangosan bebaszódnak, mint Bodri kutya a disznóólba, mikor Feribá picsarészegen seggberúgja. A King Long felirat pedig már azért is vicces, mert egy 160 centis ember se fér el az ülésen. Márpedig az átlagmagyar nem éppen 160 cm és 45 kg, mint a legtöbb csong. (Bár ez a felirat legalább nem kínai logogramokkal van odabaszva az oldalára.)

 

Az, hogy se fejtámla, se biztonsági öv nincs ezeken a kínai cipő szagú fostalicskákon, már talán nem is meglepő, de hogy életveszélyes, fűtés nélküli buszokkal kelljen munkába járniuk az embereknek azért, hogy megkeressék azt a kis szar pénzüket, amit aztán bérletre költenek, az elég szánalmas így 2009 végén.

 

Néhány részlet az Index kínai buszokkal foglalkozó fórumából:

Kolmogorov: Olyan huzat volt a buszon, hogy plussz ruharéteggel is fáztunk. Az út során ráadásul valami erős égettgumi-szagot is éreztünk.

vasala: Egészen pontosan arról van szó, hogy a tengelyszélesség nem felel meg az eu-normáknak ezért valóban - ahogy mondod - távtartókkal növelték a szélességet. Ettől a kerekek a karosszérián kívülre lógnak, amin ugyan valóban megfelel a szabványnak, de a csavarok felfogatása miatt tényleg életveszélyes.

Képek forrása: http://www.vezess.hu/magazin/kinai_buszok_jarnak_pest_megyeben/15299/

4 komment

Címkék: bkv king long volanbusz


A bejegyzés trackback címe:

http://faszkivan.blog.hu/api/trackback/id/tr781414319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rofl Mellrefos 2009.09.29. 22:27:19

hmm...ezek szerint már nem csak a cionizlástól kell tartanunk, hanem attól is, hogy a srágák felvásárolják az amúgy is apróra töpörödött országunkat

OrulunkVincent? · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/marketing-es-reklamugyintezo.php 2009.09.30. 18:24:23

hát ez tényleg nagyon durva... nemrég volt szerencsém utazni egy ilyen buszon és valóban kritikán aluli. már ránézésre látszik, hogy valami nem stimmel, és tényleg nem lehet rajta elférni.

Neton 2009.10.23. 10:34:56

Én ezért vettem kocsit inkább. Ok, én BKV-zom, de a kancigók a 3-as buszon is vannak. Ezt a járatot sem kell bemutatnom gondolom senkinek, aki utazott már budafokra. De a bérlet ára is egyre nevetségesebb, a MÁV bérletről nem is szólva (szintén viccesek a kocsik ugye). Szal egyre jobban megéri venni sztem használt kocsit, mert a fenntartása nem kerül sokkal többe, mint egy bérlet. Ráadásul akkor nem a sok kis retkes purdéval kell együtt utazni. Persze lehet mondani, h de szennyezem a környezetet, nade ki nem?

IP gyűjtögető 2012.02.01. 08:40:15

dehát itt van az Ikarus, a Credo stb buszgyár... Vagy nincs? Ki miatt nincs? Talán azért , mert a hazai megrendelőknél a vezetők csak azt lesik, melyik gyártóval növelhetik legjobban a korrupciós szintet