A VOLÁNBUSZ folyamatosan szervezi ki vonalait alvállalkozóknak. 2009. szeptember 28-ától például a Budapest - Fót - Veresegyház - Galgamácsa, a Budapest- Fót - Veresegyház - Erdőkertes vonalat, valamint a Galgamácsa - Váckisújfalu járatait T&J Busz Projekt Kft. üzemelteti. Az eddigi normál méretű buszok helyett pedig mától a kínai "King Long" csodák járnak.
A King Long név elég megtévesztő lehet, de ha figyelembe vesszük, hogy a buszok kínai belpiacra lettek kitalálva, ahol azért valljuk be, tényleg ritkán kell 150 kilós kancigányokat transzportálniuk hegyen-völgyön át, akkor valóban beszélhetünk királyi méretekről. Minden viszonyítás kérdése, ugyebár.
Valószínűleg komoly szervezőmunka, terepkutatás és esettanulmányok garmadája előzhette meg ezt a cserét (legalábbis papíron, mint a BKV-nál), hiszen eddig se volt elég hely a buszokon, most pedig kapnak a lakók egy olyan flottát, ahol az eddiginél 15 fővel kevesebben férnek fel egy járatra. Ráadásul ezen a vonalon eddig is csuklós buszra lett volna szükség, csak hát az nem tudta volna bevenni az egyik kanyart...
Ezeken a fröccsöntött kínai szarokon nincs fűtés, menet közben az ablakok kinyílnak, aztán jó hangosan bebaszódnak, mint Bodri kutya a disznóólba, mikor Feribá picsarészegen seggberúgja. A King Long felirat pedig már azért is vicces, mert egy 160 centis ember se fér el az ülésen. Márpedig az átlagmagyar nem éppen 160 cm és 45 kg, mint a legtöbb csong. (Bár ez a felirat legalább nem kínai logogramokkal van odabaszva az oldalára.)
Az, hogy se fejtámla, se biztonsági öv nincs ezeken a kínai cipő szagú fostalicskákon, már talán nem is meglepő, de hogy életveszélyes, fűtés nélküli buszokkal kelljen munkába járniuk az embereknek azért, hogy megkeressék azt a kis szar pénzüket, amit aztán bérletre költenek, az elég szánalmas így 2009 végén.
Néhány részlet az Index kínai buszokkal foglalkozó fórumából:
Kolmogorov: Olyan huzat volt a buszon, hogy plussz ruharéteggel is fáztunk. Az út során ráadásul valami erős égettgumi-szagot is éreztünk.
vasala: Egészen pontosan arról van szó, hogy a tengelyszélesség nem felel meg az eu-normáknak ezért valóban - ahogy mondod - távtartókkal növelték a szélességet. Ettől a kerekek a karosszérián kívülre lógnak, amin ugyan valóban megfelel a szabványnak, de a csavarok felfogatása miatt tényleg életveszélyes.
Képek forrása: http://www.vezess.hu/magazin/kinai_buszok_jarnak_pest_megyeben/15299/
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Rofl Mellrefos 2009.09.29. 22:27:19
OrulunkVincent? · http://www.minerva-szki.hu/szakkepzesek/marketing-es-reklamugyintezo.php 2009.09.30. 18:24:23
Neton 2009.10.23. 10:34:56
IP gyűjtögető 2012.02.01. 08:40:15