FASZKIVAN!

Életképek, fényképek, arcok, harcok. Minőségi szórakoztatás sűrűn frissülő tartalommal.

Okosságok

Magyar Blogok
Site Meter

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

NAVIGÁCIÓ

2009.01.11. 12:38 P.

Szmogriadó

Mire kel fel vasárnap délelőtt a budapesti ember? Arra, hogy megint faszkolódni akarnak az életével a buzi politikusok.

http://index.hu/politika/belfold/budapest/szmog6446/

Szmogriadó. Eddig azt sem tudtam, hogy van ilyen nálunk. Hasonló forgalomkorlátozás volt Pekingben az Olimpia előtt. Ott leszerelték a picsába a rendszámát annak aki nem tartotta be. Nálunk meg majd jól elfenekelik a rendőrök, ugyanis végrehajtási rendelet nem készült, tehát nem szankcionálható a szabálysértés.

A problémám alapvetően nem is a szmogriadó elvével van, hanem megint a mikéntjével és azzal ahogy (nem) kommunikálták ezt az egészet az emberek felé. Ha nem lenne internetem nem tudnám, hogy nem autókázhatok kedvemre. Eddig csak elméleti szinten volt erről szó, a híradó megemlítette két kualalumpúri és azerbajdzsáni hír között, hogy esetleg lehet ilyen a fővárosban. Erre ma Demszky kihírdeti. Úgy, hogy még kész sincs a törvény. Vicc.

Ahogy az is, hogy fizetem az autó után az adókat (a vásárlásnál áfa, üzembehelyezés, fityfasz, aztán rendszeresen súlyadó, benzinadó, kötelező, stb), utána azt mondják: Nana, kisköcsög! Vegyél még BKV bérletet is!

Ami engem kurvára zavar:

1: Miért kell EGÉSZ Budapest területére bevezetni? Miért nem elég a belvárosban és azokban a kerületekben ahol tényleg para a légszennyezettség?

2: Miért nem utazhatok ilyen napokon a befizetett kötelező biztosítást igazoló papírommal?

3: Miért nem lett már megint lekommunikálva az átlag halandó felé a dolog? Miért szórványhírekből kell magamnak összeraknom az információt? (minden évben kapok egy közel 50 oldalas lófaszt az önkormányzattól, hogy mi mindent csináltak az évben és miket terveznek, eddig ilyenről szó nem volt)

4: Miért kell megint ész nélkül cselekedni, kedves Demszky Gábor? Miért nem lehet előbb megalkotni a törvényt, elfogadtatni, elmagyarázni az embereknek a lényegét és a működési elvét és CSAK AZTÁN cselekedni?! Talán megint a figyelem középpontjába akart kerülni és meg akarta mutatni, hogy mi mindent tesz a városunkért?!

5: aki pedig pénteken elment vidékre a nagyihoz az most ott ragadt. Kész. Nem jöhet haza holnapig.

 

A vidékiek meg megint röhöghetnek a bunkó, hülye pestieken.

 

 

UPDATE:

„Az EU elfogadott egy ajánlást, hogy szigorítsák a szálló porra vonatkozó határértékeket, amelyet Magyarország elsőként fogadott el” – nyilatkozta az Indexnek Nyáry.

Óóójessz! Az ilyenekben baszki mindig elsők vagyunk. Minden másban meg utolsók. Idióták.

 

A másik pedig:

Nyáry Krisztián szerint a helyzet egyébként nem vészes, mivel az első szmogriadót amúgy is tesztnek szánták.

Szórakozzanak az anyjuk picsájával mostmár!

Szerintünk: (0/5)
Szerinted: (4,2/5)

456 komment

Címkék: szmogriadó


A bejegyzés trackback címe:

https://faszkivan.blog.hu/api/trackback/id/tr43870661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

totyatotya 2009.01.12. 00:45:07

@cso zsi: budapesten nem volt érvényes korlátozás. voltam városban, láttam a rendszámokat. sima hétvégi nap volt.

prempeh 2009.01.12. 00:48:05

egyébként szerintem tökjó, hogy senki nem tartja be a korlátozást. ha működött volna így is a dolog akkor még talán megúsztátok volna a következő riadónál a jó vaskos pénzbüntit.

prempeh 2009.01.12. 00:50:19

@deak.atti: utcán nem szoktam, otthon te is járathatod a wartburgod.

PPJ · http://greenr.blog.hu 2009.01.12. 00:50:49

Olyan nagyra tartja magát az egyes ember, az individuum. Pedig globálisan agyatlan rénszarvascsordaként viselkedünk.

"A billenési pont fogalma értelmezhetővé tett egy sor - korábban megfigyelt - különös jelenséget. 1944-ben a kanadai szárazföldről két tucat rénszarvast "költöztettek" az északi sarkkörön elhelyezkedő elhagyott a Matthew-szigetekre. Természetes ellenség hiányában, a bőséges táplálék, és a nagy szabad területek miatt a populáció gyors növekedésnek indult. Három év múlva már 200 állat élt a szigeten, és 1957-ben a rénszarvasok száma 1350-re emelkedett. A táplálék lassan kezdett megfogyatkozni, a rendelkezésre álló szabad tér is szűkebb lett, ám csupán a növekedés üteme csökkent, a növekedés maga tovább folytatódott. Az egyedek száma 1963-ra újra megnégyszereződött, és hatezerre növekedett. Ekkorra azonban a táplálékot jelentő zuzmó "hiánycikk" lett. A növekedés ekkor lépte túl a billenési pontot. Ilyenkor elegendő egy véletlen természeti esemény - aszály, áradás, vagy hideg - és a populáció összeomlik. S valóban, amikor beütött az 1963-64-es kemény tél, szinte valamennyi rénszarvas éhen halt. Csupán egy pusztulásra ítélt csoport - tucatnyi nőstény, és egyetlen terméketlen hím - maradt az ezernyi csontvázzal borított szigeten. "

és még...

index.hu/velemeny/eheti/ehet5109/

Szóval míg ilyen apró-cseprő dolgokon folyik a vita, tán lenne más teendőnk. Mert végső soron nem a bolygót kell megmenteni, hanem rajta magunkat!
www.youtube.com/watch?v=8zXo7LKXs3g

deak.atti 2009.01.12. 00:51:49

@Rékuc: De nem fogják. Mivel a lányomat tényeg kell vinnem bölcsibe (most én viszem, és azért nagy a pofám, hogy nem Wartburgozok, mert szabadságon leszek, amúgy tényleg gondban lennék a bejárással), azt meg az Euro3-as benzines kombival tesszük, így testközelből fogom érezni azt, hogy hányan fognak még az autó leállítása mellett dönteni. Szerintem nem sokan. Főleg hogy nincs rá szankció.

deak.atti 2009.01.12. 00:54:14

@prempeh: Nincs garázsa, a házba meg nem fér be ... Kertben szabad? :)

prempeh 2009.01.12. 00:57:11

@deak.atti: jah simán, csak köss egy plexicsövet a kipufogóra és vezesd be a házba. ezt amúgy javaslom mindenkinek aki úgy gondolja a kocsijának semmi köze a kialakult helyzethez

cso zsi 2009.01.12. 01:08:39

@totyatotya:
Épp ez az. Hiába a korlátozás, ha nem tartják be, de ahol tisztának kéne lennie ugyanúgy rossz, mint a fővárosban, máshol meg tisztul, pedig ott nincs korlátozás.

Ahogy elnézem, ezzel a "szálló por"-ral rajtunk kívül nem foglalkozik mostanában senki, nyugaton évekkel ezelőtt aggódtak a Szahara felől érkezővel, de aztán arról sem esik szó. Viszont van egy magyar fejlesztésű műszer...

totyatotya 2009.01.12. 01:23:56

@cso zsi:
ja OK asszem nem jött át az irónia.

prempeh 2009.01.12. 01:24:07

@cso zsi: ? máshol is van rendszámosdi, nem mi találtuk ki. máshol ki vannak konkrétan tiltva az autók a belvárosból és úgy szorítják őket vissza ahogy csak lehet . Lásd pl párizs. Londonban meg dugódíj van, azt jövőre fogják pesten bevezetni :P

fchris82 2009.01.12. 01:28:51

Huha ... :-X

Tisztázni kéne néhány félreértést, hiányosságot.
1. A közlekedés önmagában "porképző". Mindegy, hogy elektromos vagy dízel a jármű. Aprózódik az aszfalt, a levegőben lévő port nem hagyja leülepedni és a fékbetétek kopásából is keletkezik por! Mérhető, mérik is, nem volt egyszerű rájönni először, hogy hogyan kerültek a por összetevőibe bizonyos fémek... Merthogy először megmérték vmit, aztán később jöttek rá, hogy a fékbetétekből van az anyag. Ha vkit részletesebben érdekel, keresse fel az ELTE Környezetkémia tanszékét, biztosan talál embert, aki mesélget neki.
2. A dízelt nem tudom, hogy miért nevezik egyesek környezetbarátnak, mikor nem az. Pl Obama autójánál volt egy ilyen mondat: "Így azt sem erősítette meg, hogy az új jármű a környezetvédelem jegyében benzin helyett dízelüzemű lenne." index.hu/politika/kulfold/obama2489/ Ennek semmi értelme. A benzin tény, hogy többet fogyaszt, de a katalizátorokkal nagyon is "tiszta" végterméket kapunk. A dízelbe nem tehető katalizátor, és lehet, hogy kevesebb széndioxidot bocsájt ki 100 km-en, a kibocsájtott végterméket azonban össze se lehet hasonlítani. Úgy is fogalmazhatnék, hogy a benzines szennyez, a dízel meg lassan megöl. Csak keverik itt egyesek a szezont a fazonnal. Olyan, mint ha egy 2 bűnözőt kéne összehasonlítani, az egyik rendszeresen lop, a másik ritkábban lop és kisebb értékben, de közben néha fejbe lő az utcán embereket. Szóval bizonyos szempontból jobb a helyzet, de összességében sokkal rosszabb.
3. Tudomásul kéne venni, hogy a szabályozás ÉRTED van te gyökér! Pedig kevés ilyen törvény van. Meg a gyerekeidért, a szüleidért. Ez nem úgy ment, hogy Demszky mormogott magában szombat este, "Mit csináljak, mit csináljak, ... ááá, legyen szmog riadó!"
Szóval ne azért válassz más utazási módot, mert Demszky azt mondta, hanem saját jól felfogott érdekedben. Demszkynek nem lesz attól rosszabb, ha holnap mindenki kocsiba ül. Szóval erről annyit a mondatról, hogy: "Arra, hogy megint faszkolódni akarnak az életével a buzi politikusok."
4. A szabályozás úgy szar, ahogy van. Kár szépíteni. De azért ez komikus: "azzal ahogy (nem) kommunikálták ezt az egészet az emberek felé" Komolyan, írja már le nekem vki, hogy ezt szerinte hogyan kellett volna kommunikálni másként? Felhívnak telefonon? Küldenek mindenkinek SMS-t? Hogyan kommunikáljon bárki is a közzel, ha nem a sajtón keresztül?
És a szar szabályozás ellenére, az még mindig TE érted van. Tudom, hogy hihetetlen, de MIATTAD alkották meg! Sose gondoltad volna, mi?
5. Szögezzük le, vannak dolgok, amik nem oldhatók meg autó nélkül. Baromi nehéz bringával költözködni. De tényleg. Több száz kenyeret sem lehet leszállítani a pékségből a boltba hajóval.
Mindenki tudná még értelmes vagy értelmetlen példák hadát sorolni, mint ahogy látom, ezt már meg is tették páran. Azt viszont költői túlzásnak érzem, hogy senki nem tudná nélkülözni néhány napra a kocsiját. Most vonatkoztassunk el azoktól, akik tényleg nem. Én azokhoz beszélek, akik egy válságos helyzetben - értsd: nem ugyanazok a körülmények, mint néhány hete - is jönnek olyan nyomos érvekkel, hogy "na de hát má nehogy má, he! fizetek adóóót, és apátok valagát fogok Demszky kedvéért 30 perccel korábban elindulni, változtasson más, ne velem szórakozzatok!" Na, szóval aki magára ismert, az szegénységi bizonyítványáért álljon be Demszky mögé, neki is ugyanott osztják.
6. Ajánlom megtekintésre: www.suffolktravelplans.com/images/bus-vs-car.jpg
laist.com/attachments/la_zach/cars-vs-bus-vs-bikes.jpg
7. Az autótulajdonosok egy jelentős rétege buta. (Én nem :)) ) Épeszű ember ugyanis nem vesz 0%-os kezdőrészletre és 120 hónapos futamidőre semmit, mert tudja, hogy rosszul jár. Aki ezen az egyszerű matekon elbukik, attól nem várható, hogy képes felelősségteljes döntéseket hozni. Ezt a politika úgy oldja meg sok helyen, hogy bevezeti a páros-páratlan rendszert. Ezzel ugyan okos és felelősségteljes, alternatív megoldással nem rendelkező embertársak is szívnak, de a buták és a köz érdeke miatt kénytelenek ezt meglépni. Így igazságtalan lesz. Ez van. Tömeget nem lehet igazságosan "kezelni".

fchris82 2009.01.12. 01:43:50

@cso zsi: a jelenlegi helyzethez sokban hozzájárul az időjárás. A szálló por koncentrációját a közlekedés folyamatosan növeli, csak azt a légmozgás elhordja a városból. A képlet ilyen egyszerű: por = be - ki. A "ki" az időjárástól függ, a "be" meg részben a gépkocsiktól, részben minden NEM gázzal fűtőtől és még sok minden mástól. Ha vhol megélénkül a légmozgás, ott csökkenhet a koncentráció, függetlenül a forgalomtól, de ez még nem jelenti azt, hogy a forgalom az egy független tényező, amitől eltekinthetünk.

Egyébként mindenhol mérnek szálló por koncentrációt, nem egyedül itt. Csak minden városnak más a klímája, az elhelyezkedése, belső szerkezete... New Yorkban ezért fordulhat elő, hogy nyáron, a fehér inged gallérja a második nap után is fehér: tenger mellett fekszik + ott kisebb a dízel üzemű autók aránya.

daito 2009.01.12. 01:50:09

Oh.

A kommunikáció alatt pl. azt értik szegény szerencsétlenek, hogy nem péntek este böfögjük be a tévében, hogy van ám ilyen, aztán szombat este meg közöljük, hogy vasárnaptól coki van. Mert emlékeim szerint múlt héten is minden nap volt híradó, és ez a légszennyezettség dolog sem csütörtökön ütött be.

Nem kell róla sms, barátságos telefonhívás; elég az is, hogy ha már képesek az arcukba nyomott mikrofonba belehányni az értékes hírmorzsát és közlik, hogy akkor most ez van; akkor nem 1 napot adnak arra, hogy "szervezd már át az életed kisköcsög".

Biztos működik ez a felezősdi, és fontos az egyén hozzáállása; de nem döglött volna meg több ló akkor sem, ha közlik szombaton, hogy akkor szerdától ez van. Nem 10 perc múlva. Értitek autósgyűlölők? :)

Namost másik része az, hogyha ránéztek a légszennyezettségi adatokra, azt látjátok, hogy olyan helyeken, ahol még (elektromos) madár sem jár, ott is borzasztó az állapot; nemhogy az autós helyeken. Ott mit csinálnak? Megtiltják az állatoknak a fingást?

Mike36 2009.01.12. 02:07:26

@daito:

nem hanem, kevés a műszer, azok is javarészt városokban vannak, és ezek alapján szinezik ki ilyen szép pirosra az országot

leviathan99 2009.01.12. 02:08:07

Tisztel F..kivan!

Nincs türelmem mindent elolvasni amit előttem írtak, tehát bocs ha valaki már írta ezt.

1. A szmog jórészt az a rengeteg személyautó miatt van, amit jellemzően egy vagy max két ember használ egy időben

2. Az kötelezőt a balesetekre fizeted nem a szmogra

3. Egy-két nap miatt nem kötelező bérletet venni, létezik napijegy, sőt vonaljegy is :)

4. A fővárosba nem csak személyautón lehet visszajönni

5. A szmogriadót nem a demszky találta ki

6. Ha lemaradunk Európától az a baj, ha gyorsabbak vagyunk az a baj... döntsük már el, könyörgöm...

7. Igaz nem ártana előbb törvényileg rendbe tenni (egy pont neked...)

8. Amúgy meg a f:om kivan azokkal akik mindig panaszodnak, ahelyett hogy gondolkodnának

9. Hogy az M0-ról már ne is beszéljek....

10. Amúgy meg fchris82 respect... ajánlom figyelmedbe.

mizrolist 2009.01.12. 02:08:59

@(: sokhülye :): "és elárulok még egy titkot: az emberből kivett platinát nem hazsnálják újra, nem azért veszik ki. kidobják. (pontosabban állatorvosoknak odaadják a kuka helyett, azok meg felhazsnálják az állatoknál, aztán kuka)"

A fenét. A platina baromi drága, ilyen esetekben külön összegyűjtve megy a megfelelő feldolgozóba ismét.
Amúgy a katalizátorból kijövő platina/palládium/ródium azért életveszélyes, mert reakcióképtelen porként ahova leülepszik, ott marad és semmi nem mozdítja meg. Ha a tüdődben, akkor egy idő után (amikor elég sok ült meg) problémás lesz a légzés. A protézis azért más tészta, mert oda pont a rekcióképtelensége miatt jó; csak épp nagy tömegben és egyben, nem porként... (a kicserélésének az oka meg egyszerűen annyi, hogy puhafém és nem bírja tovább a fizikai igénybevételt)

Mike36 2009.01.12. 02:11:35

@fchris82:

látszik, hogy nincs kocsid

mint ahogy irták: bejelentették az egészet vasárnap 11-kor, nos aki korábban elment a városból, esetleg hétvégére, az most szopna, ha betartanánk mindig minden fasza szabályt amit hozunk

beleszolok 2009.01.12. 02:11:42

Mégis csak nagy faszság ez.

Ha ugyanis nem lenne eszem, akkor holnap szép törvényesen az 1000-es suzuki helyett, a húszéves 2000-es sierrával mennék. Kétszer annyi üzemanyagot elégetve, de a megfelelő rendszámmal.

De mivel van, ezért kímélem inkább a levegőt, és kisfogyasztással gördülök, kevesebb károsanyaggal, igaz szabálytsértve.

Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2009.01.12. 02:23:39

Minden Pelikán elvtárs a torkánál ragadta meg a kérdést :)))

A gyereket oviba vinni, agglomerációból dolgozni járni, hazajönni a nagymamától autó nélkül képtelenség... ugyanmár.

Gyerekkorom óta BKVval közlekedem, mégis mindenhová eljutok, nem is túl sok idő alatt. Aki évek óta motorral vontatja a hátsóját, legalább pár napig ereszkedjen le a normál, autó nélküli halandókhoz. Nem olyan megerőltető.

Egyébként megint ott tartunk, hogy mindenki jobban tudja: nem is olyan káros a picipor, nem is az autók verik fel az útról, egyáltalán nem úgy van, hogy a dízel a károsabb, mert a benzin a nem szennyező, és még a madaraknak se szabad finganiuk, ha szmogriadó van, és különben is befizettem az adót. Röhej.

A kocsival járók másoké mellett a saját tüdejüket sem engedik fellélegezni. Azé a gyerekét sem, akit csak autóval tud oviba vinni. És a nagyanyó is nagyobb eséllyel kap tüdőgyulladást vagy trombózist, ha sokáig marad ilyen mocskos a levegő.

Egyébként szerintem is a szabályozás a hibás. A kínaiak módszere is tetszik, tehát rendszámtáblát le, vagy mindjárt 50ezres bírság. Sajnos a magyarok csak ilyesmiből értenek.

A dohányosok elleni őrjöngés indulatát szívesen látnám ilyenkor az autósok felé irányulva :)

mizrolist 2009.01.12. 02:29:54

Jahh, a fenti platinás eszmefuttatást vegyészként írtam; a laborban a platinaeszközök tömegét rendszeresen mérik, és szigorú szabályok vonatkoznak az amortizációjára; ugyanígy járnek el a többi helyen is.
(a pesti levegőnek tényleg az tenné a legjobbat, ha megmozdulna a szél és kivinné a port a városból, hadd ülepedjen le a természetben békében...)

mx3 2009.01.12. 02:34:14

@(: sokhülye :): Nagyon régota nem használnak a gyogyászatban platinát. Amit beépitenek az egy un. orvosi fém ötvözet, savállo, régies nevén vipla.

2009.01.12. 02:36:23

Ez a blog kb egy átlagos hozzászólás szintjére sikerült. Nem ismerlek, de remélem, többet nem írsz.

1. Mittomén, kitalálták ezt és jól találták ki, a légszennyezés az nem olyan, hogy megáll a kerület határánál.

2. Ez a legnagyobb baromság. Mire fel utaznál ingyen? Ha azt mondanád, 2 liter benzint adsz a BKV-nak akkor még megértem, abban lenne logika, ellentétben a köteleződdel :)

3. Én hallottam róla, hát későre szóltak, az tény. De nem először hallok a szmogriadóról, sem arról, hogy ezt mérik rendszeresen. Igen, jobban meg kellene szervezni. Azért jó, hogy egyáltalán a mai Magyarországon ilyesmit figyelembe vesznek, és gondolnak az egészségünkre legalább egy picit, néha.

4: Miért? Mert az egészségünk nem törvényektől / rendeletektől függ. Amiért nem büntethető, azért még ugyanolyan káros, sajnos nem ettől függ.

5: Aki nagyinál volt, az hazajön és kész. Majd leteszi az autót és tömegközlekedik / kerékpározik (ok, most hideg van, általánosságban mondom) amennyire ez csak lehetséges. Akár rendszámtól függetlenül. Faszért kell wc-re is autóval járni. Minél nagyobbal. Egyedül.

totyatotya 2009.01.12. 02:39:44

@prempeh:
"Londonban meg dugódíj van, azt jövőre fogják pesten bevezetni :P "

1. aha, ennek örülni kell - akinek nálad jobban megy azt szivassák meg. tiszta középiskola.
2. ami londont illeti, szar példa barátom, éppen megy össze, mivel nagyon nem jött be (csak kommunista Ken Livingston polgármester úr szerint, akinek jogosítványa sincsen) www.tfl.gov.uk/tfl/roadusers/congestioncharging/westernextension/default.aspx

prempeh 2009.01.12. 02:55:56

@totyatotya: kinek megy jobban nálam? ha nincs autóm akkor csóró vagyok? ha gazdag akkor terepjáróm?
ismereteim szerint lényeges csökkent az áthaladó autók mennyisége, csak ezzel egyidőben regneteg utat megszűntettek, nehezítették haladást, ezért van jelen hasonló mennyiségű autó egyszerre,mint azelőtt.
egyébként milyen utópisztikus, egy polgármester jogosítvány nélkül..

prempeh 2009.01.12. 02:59:12

egyébként párizs épp manchester most fontolgatja a bevezetését, stockholmban és milánóban már van, máshol meg parkolással fizeted meg ezt a pénzt pl bécs

yoshida 2009.01.12. 04:25:42

Utolsó 100 kommentben nem találtam éjjel szóra hozzám hasonló esetet:

Tehát.

Aki 3 műszakban dolgozik, és éppen éjjel, az is jól megszívja, mert este 22-re bemész a páratlanra végződő rendszámú autóddal, de reggel 6-kor már nem jöhetsz haza. Aztán másnap este bejöhetnél, de itt kéne hagyni a kocsit, mert reggel go BKV.

(2 kocsi 1páros, másik páratlan szintén nemjó ilyenkor)

Bringa megint rossz mert minusz 5 alatt ráfagyok, még síkesztyűben, 5réteg ruhában is. (plussz a port még intenzívebben szívhatnám :) )

BKV-val meg a 20perces út 1óra 20perc, még bringával is csak 45perc a 12km, ha nem sietek.
(3 nap alatt 6óra kidobva az ablakon ha bkv vs autót nézem)

A másik vicc, hogy vasárnap reggel döntötték el, hogy 11 után riadó van. (legalábbis szombaton még mindenhol csak azt mondták hogy figyelmeztetési szint van)

Anyám bement dolgozni a páros számra végződő rendszámú autójukkal kora reggel, és utána este hagyja a parkolóban a kocsit? :) (ja vagy várhatott volna éjfélig, és akkor hazajöhet szabályosan)

(tudom hogy most nem büntetnek, megértettem, csak mi lesz legközelebb)

fchris82 2009.01.12. 04:43:35

Pénteken vidékre utazott autósok esete:
1. Ez olyan, mint a földrengés, senki nem tervezte előre. Persze lehet jósolgatni, de a politika nem szívesen hoz egy ilyen népszerűtlen döntést, így ameddig el lehetett halasztani a dolgot, addig elhalasztották. Ez tartott vasárnap reggelig.
2. Ha most azt akarja ezzel bárki bebizonyítani, hogy kellemetlenséggel jár a szmogriadó, akkor gratulálok neki, tényleg azzal jár. Senki nem állított ennek ellenkezőjét. Szóval valóban. Kinek több, kinek kevesebb. Senki nem örül neki. Sem a jelenségnek, sem a következményeknek.
A rendszámosdi viszont max kellemetlenséget, kényelmetlenséget okoz, nem megoldhatatlan akadály.

Túlságosan is félnek itt egyesek a változtatástól. Az ismeretlentől nem félni kell, hanem megismerni. Félni azután sem késő ;)

Egyébként én kötelezővé tenném a "Rábeszélőgép" című könyvet és hogy mindenki még "gyerekként" töltsön el fél-fél évet 2-4 országban. Egészen más hangnemben mennének a beszélgetések, sőt, lenne miről beszélgetni...

"Van másik rendszámú autóm is" esete:
Itt egy félre értelmezés van. A szmogriadónak az lenne az üzenete, hogy "emberek, önmérséklet, minden másnap másképp közlekedj - ne autóval -, mert ez mindannyiunk érdeke" Ennyi. Csak ezt kacifántosan rendszámosan fogalmazták meg, mert nem az volt a lényeg, hogy értsék, hanem hogy így cselekedjenek... A többségre stimmel.

yoshida 2009.01.12. 04:56:54

Ok igazad van, de azt veszem észre körülöttem, hogy megyünk vissza a középkorba.

Apámék vettek akciós kandallót, és a 4-5 éve gyűjtött, meg régi bontásból megmaradt fa anyagot most két évig tüzeljük, a fél házat kifűti, 1év után meg is térül az ára a kandallónak. (persze hőszig kellene a házra, de utólag nem az igazi, pláne ha rádépítenek a tűzfalra pár hideg garázst.)

Anyám kapott karácsonyra kenyérsütő gépet. (egyébként finomat lehet vele sütni) -olcsóbb így a kenyér, friss, nem macerás, csak lassú a sütés-

Menjek BKV-val, gyalog, ahogy akarok, úgyis egy kaland lesz (mint régen a vadászat)

Akkor hol a f*szba van a haladás, meg minden hülyeség amivel tömik a fejünk.

Lassan vehetek termőföldet, hogy legyen hol megtermeszteni az adott évre a búzát, hogy legyen miből kenyeret sütni...

fchris82 2009.01.12. 05:10:04

@yoshida: "(3 nap alatt 6óra kidobva az ablakon ha bkv vs autót nézem)"

Amikor a gázhiány miatt üzemeket állítottak le, nekik ezzel napi tízmilliós veszteséget okozva, senki nem kérdezte meg őket, hogy "már bocsi, ez nektek most így nem kellemetlen kicsit?" Egyértelmű volt a helyzet, a lakosságnak kell tartalékolni! És az állam nem fog nekik kártérítést fizetni.
Te meg jössz itt azzal, hogy egy kényszerintézkedés miatt, neked kiesik 6 óra a 3 nap folyamán... Jó hogy már nem kezdeményezünk népszavazást, hogy cserébe akkor ne kelljen márciusban ledolgozni január 2.-át...

fchris82 2009.01.12. 05:21:17

@yoshida: "Akkor hol a f*szba van a haladás, meg minden hülyeség amivel tömik a fejünk."

Körülötted ;) Ott van, csak észre kell venni. Csak bizonyos körülmények között, a túlfejlett dolgok csődöt mondanak. Egy lakatlan sziget közepén nem sok mindent tudsz kezdeni a mobiloddal, úgyhogy jön hagyományos tábortűz ... Ettől még nem kell olyan következtetésekre jutni, hogy "nem fejlődünk". Milyen volt a legelső mobilod? És a mostani?

yoshida 2009.01.12. 05:23:14

Igen engem ez zavar.

5-10 év alatt megtérülne ha rendesen leszigetelnék a házakat, új építésű lakásokat/házakat lehet venni úgy hogy csepp szigetelés nincs a falakon.

Eközben a szigetelő cégek néznek nagyokat amikor valaki 10cm-nél vastagabb szigetelést akar a falra. Mert azt nem szokták; a kivitelező is bambán néz általában. (és a lakosság rohadt nagy fogyasztó ha jól emlékszem)

Az a cég akit letiltottak benne van a szerződésében, hogy át kell állnia, eleve úgy van kiépítve a rendszere hogy át TUD állni.

Az valószínű nagy cég aki napi 10milliót könyvel el veszteségként, ki fogja bírni. Bulgáriában meg Szerbiában meg fagyoskodnak az emberek. (ez már off, mivel én a légszennyezés miatt szívok, a cég meg azért mert nem kap gázt az ország Ukrajnából/Oroszországból)

yoshida 2009.01.12. 05:34:57

A legelső mobilom még mindig működik -2002 környéki, első fizetésemből vettem-, ha vennék bele 2ezerért utángyártott akksit, akkor bírná 5-6 napig készenlétiben.

A mostani fél évig bírta 3napig készenlétben, azóta már csak 1napig, másnap ha telefonálok 5percet lemerül. Li-ion akksi, tudom hogy kell használni, nem hagytam lemerülten, stb.

A mostani többször fagy. (ez mondjuk egyéni példa de sok fórumon lehet ezzel találkozni, nincs idő kidolgozni a szoftverét a telefonnak, majd közbe adják ki a frissítést) -igaz navigál is, meg vezeték nélkül lehet headsetezni vele vezetéskor, vagy bringázáskor, zenét hallgatni közben akár, ez tény-

A 15éves kocsimban van 167ezer km, fékeken, két első lengés csillapítón kívül csak a szokásos alkatrészekett kellet cserélni rajta eddig.

Sokat hallani az új direkt befecskendezős dieselekről, hogy 150e környékén ez-az tönkremegy benne, javítása párszáztól a fél- egymillióig is mehet. (akkorra ér a kocsi 1.5-3 milliót mondjuk)

Van itthon egy toshiba rádiósmagnó, 81-be vette apám Szíriában, a magnó résznek a gumi gyűrűje megnyúlt, így nyávog a lejátszás, ettől eltekintve tökéletesen üzemel. (tranzisztoros volt már, nem csöves :) )

88-as Grundig TV-nk (igaz 92-93 körül képcső cserés volt, fizikai sérülés miatt) mai napig megy, igaz utóbbi években nem sokat, heti 5-10órát max, hálószobában van.

Tesóm Daewoo TV-jét 2000-2002 körül vehették, a színeket már nem is lehet rajta felismerni elég béna szegény. (bár még működik)

Ez most így hirtelen eszembe jutott, az hogy milyen cucc az ami jobb tartósabb mint 10éve, most egy se jut eszembe, de még gondolkodom rajta.

fchris82 2009.01.12. 05:34:59

@yoshida: "5-10 év alatt megtérülne ha rendesen leszigetelnék a házakat, új építésű lakásokat/házakat lehet venni úgy hogy csepp szigetelés nincs a falakon."

Ebben tökéletesen egyet értünk. Semmibe nem kerülne a törvényhozásnak, ha hoznának most egy törvényt, hogy 2015-től csak passzív házakra adnak építési engedélyt. A lakosságnak is csak látszólag kerülne többe, mert megtérülne, de még ezen is lehetne segíteni államilag támogatott hitellel. A vissza nem térítendő támogatásoknak nem vagyok híve, semmi kényszer, hogy épeszű dologra kérjen vki pénzt. A Széchenyi terv ezt tökéletesen bebizonyította ennyi idő alatt.

Lehetne még sok mindent máshogy és jobban csinálni, sokan meg is írják, hogyan, aztán azt is, hogy miért nem fog megvalósulni: index.hu/velemeny/jegyzet/mcs090106/

De ez van. "Ha a szavazástól bármi megváltozna, rég betiltották volna" :D Sajnos nagy a rendszer tehetetlensége, sok a nyugdíjas és az egyszerű ember, akiknek ugyanannyi a szavazti joga, mint neked vagy nekem. Ahogy Churchill mondá vala: "A demokrácia nem a legjobb, de nincs jobb."

mnmnbkhj 2009.01.12. 06:16:33

Jogos, mer' a szünetet se nagyon közölték sehol (mármint a rendkívülit) főként a net volt a forrás...

lipilee · http://lipilee.hu 2009.01.12. 07:10:26

ember, te nem vagy magadnál. milyen jogon járna neked bérlet? ez nem a többieknek tett szívesség baszki!
bár ezen az alapon én kérek ingyenbenzint, mert nem pisálok le random embereket az utcán. omgwtf.

midnight coder 2009.01.12. 07:13:26

Reggel a Kossuthon volt ezzel kapcsolatban műsor, az egészségügyi minisztérium illetékes elvtársnőjét kérdezték meg. Kiderült:

1. Európában sehol nem működik ez a dolog. Ahol próbálkoztak ilyesmivel, szart sem ért.

2. Nem tudják hogy az autók milyen mértékben okozzák a szálló por koncentrációjának növekedését, és milyen mértékben az olajra átállt erőművek.

3. A közlekedés okozta szálló por koncentráció növekedésért elsősorban a dízelmotorok a felelősek, különös tekintettel a régiekre. Amilyenek Pl. a BKV buszokban vannak...

midnight coder 2009.01.12. 07:17:59

Ja, és a tanulság:

1. Ha valami valahol másütt nem működik azt mi átvesszük, a magyar tehetséges nép, nekünk biztosan működni fog az ami máshol nem.

2. MSZP/SZDSZ vezetés hatástanulmányt még soha nem csinált semmiről mielőtt bevezette. Miért pont most szakítanának a hagyományokkal.

3. Szokás szerint csináltak valami nagyon látványosat, nagyon népszerűtlent és nagyon károsat. Szerintem Demszky titokban Tarlósnak dolgozik. Ahogy Fletó is az Orbán embere és az a legfőbb feladata hogy megutáltassa az MSZP-t az emberekkel. Idáig mindketten nagyon hatékonynak tűnnek...

molaris 2009.01.12. 07:26:10

@(: sokhülye :):
Periódusos rendszer:platina csoport

Nzoltan 2009.01.12. 07:41:28

1. Még vidéken is túl vagyunk bőven az értékhatáron, a külvárosról nem is beszélve.

2. Mi köze a kettőnek egymáshoz? Saját választás az autó, miközben léteznek alternatívák. ( kettős mérce?)

3. Tájékozatlanságod a saját hülyeséged. Minden média félóránként ezt szajkózta a bevezetés előtt egy nappal.

4. Gondolom nem olvasod a magyar közlönyt. Ott hirdetik a törvényt.
És ismét a saját hülyeséged, hogy tájékozatlan vagy. A törvény bevezetésekor hetekig lehetett róla hallani.

5. Ez miért felmentés egy rendelet megszegésekor?

Hülye vagy bazdmeg, és még hirdeted is.

kamasuka 2009.01.12. 07:42:05

@Zsuuli:
"Nézzetek erre a képre... csak ennyi....

www.idokep.hu/?oldal=legszenny"

Persze, a Tisza tónál is kurva nagy a szmog ...

kamasuka 2009.01.12. 07:45:42

"Válasz erre Rékuc · fika.blog.hu 2009.01.11. 22:45:54 efhábé: a svéd P+R parkolókat nem ismerem, USA-ban van jópofa kiss n ride parkoló minden metró végénél (apuci leteszi anyucit a metrónál és továbbrobog melóba), viszont lehet meglepődsz, de a pesti BKV százszor jobban ki van épitva és megtervezve, mint a stockholmi SL (tömegközlekedés). A pestinél jobb infrastruktúrájú és hatékonyabb tk-st még nem láttam sehol, pedig elég sok helyen megfordultam már. Az egy dolog, hogy büdös meg leharcolt meg stb. De hogy gyorsan eljutsz a-ból b-be az hétszentség."

Na Rékuc, itt derült ki, hogy Te egy ökör vagy. Méghogy a stockholmi tömegközlekedés szarabb a budapestinél? Röhögnöm kell! A világ egyik legjobbja. Az itthoni a kisujja végihez sem érhet ...

kamasuka 2009.01.12. 07:58:12

Rékuc:
"Egy esetet mondj, amikor a 'nép rinyálása' bármit is megakadályozott, plázaépitést meg főleg."

Horváth Ágnes ámokfutása? Vizitdíj?

Nzoltan 2009.01.12. 08:02:37

@kamasuka: "Horváth Ágnes ámokfutása? Vizitdíj?
"

Arra gondolsz, mikor a 300 forintos populizmussal segbekurták a népet a pártok? Rajtunk röhögött európa.

Nzoltan 2009.01.12. 08:08:02

Nem tudom nézte-e valaki reggel 6 körül a DunaTV-t?

Jött a szakértő, hogy tévedés az, hogy nem bírságolhatóak a rendeletre fittyet hányók. Nem tökéletes a törvény, de a rendőr a rendelet megszegéséért feljelenthet és a helyi jegyző kiszabhatja a büntetést.

Büntetési tétel alkalmanként: 100 000Ft

puszgyusz 2009.01.12. 08:21:02

Nincs más hátra, mint a diktatúra bevezetése a környezetvédelemben. Mindent környezetvédelmi szempontból kell mérlegelni, a nevetséges határértékeket felül kell vizsgálni, és kőkeményen szankcionálni a szennyezőt. Ezzel párhuzamosan az autópályára szánt pénzeket azonnal át kéne csoportosítani a eco-friendly tömegközlekedés fejlesztésére, plusz soha nem látott kerékpárútfejlesztés szükséges. (Lustáknak, izzadástól tartóknak: létezik az elektromos bicikli...)
Lépjünk, különben az utánunk jövőknek már esélye sem lesz arra, hogy -hozzánk hasonlóan- a saját mocskától fulladjon meg...

ZsibaF1 2009.01.12. 08:22:48

Akik azt hiszik, hogy a szálló porért nem felelősek az autók:
"A levegőben, mint közegben diszpergált állapotban előforduló, folyékony vagy szilárd halmazállapotú részecskék. Az aeroszol részecskék élettartama néhány perctől akár több hónapos időtartamig terjedhet a részecskék méretétől és tömegétől függően. Méretük 0,001 és 100 mikrométer közé esik. Az egészségre gyakorolt hatásuk függ a méretüktől, ugyanis a nagyobb méretű szemcsék megakadnak az orrunkban, míg az egészen kicsik lejutnak a tüdő mélyére. Tartalmazhatnak kormot, szerves anyagokat, nehézfémeket, azbesztet. Nagy részük rákkeltő.

A közúti forgalom is felelős a levegőben megtalálható azbesztszennyezésért (a fék- és kuplungtárcsák kopása következtében). A légköri aeroszolok képződésében nagy szerepe van a gépjárműforgalomnak. A dízel üzemű járműveknek számottevő az aeroszol kibocsátása, de a kerekek is felverik a port, amit a levegőben aeroszolnak nevezünk. A városi aeroszolok összetétele nehezen meghatározható, a részecskékre rátapadnak egyéb szennyezők pl.: PAH-ok, nehézfémek. Az Egészségügyi Világszervezet nem ad meg határértéket a közlekedésből (elsősorban a dízelüzemű járművekből) származó részecskék koncentrációjára, mivel álláspontja szerint nem létezik olyan alacsony koncentráció, amely biztosan nem károsítja az egészséget.
"

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2009.01.12. 08:35:21

Az a lényeg, ha már vki megvette a Humvee-hoz a mozgássérült igazolványt, az nyugodtan autózhat szmogriadóban is. Köszönjük, szakértők!

Lunitari 2009.01.12. 08:38:30

prempeh 2009.01.12. 00:28:22

Na te majom. A cigid luxus (miközben más arcába fujod) az autó meg nem(nekem) és igen, sokaknak kell, mert nem akarnak a pontatlan, büdös, koszos, csöveshugyos, tömegnyomoros..stb tömegközlekedésen utazni. Azt sem árt megnézni, mennyire környezetbarát buszaink vannak pl. Én sem veszem jó néven, hogy nem használhatom az autóm, de ami a legnagyobb szemétség (talán alkotmányba is ütközik), hogy vegyek jegyet vagy bérletet, miközben elég nekem az autót finanszírozni és nem azért áldozok rá annyi zseton, hogy a BKV-n kelljen nyomorognom, bűztszívnom és elkésnem..stb. Vagy utazhassak ingyen ezeken a napokon a BKV-n (már ekkor is én hozok áldozatot), vagy térítsék meg a költségeimet.

gbaba31 2009.01.12. 08:43:14

Üdv,

1. a szlovák rendszámú (és egyéb külföldi rendszámú) autóval rendelkező magyar állampolgárokra a szmogriadó nem vonatkozik?
2. ilyenkor minimum ingyenes p+r parkolók tömkelege szükségeltetne a városhatárnál. Hagyhatom az autómat a leállósávban a Budapest táblánál, ha onnan 500 méterre dolgozok? Szívesen begyalogolok.
3. A család, mint társadalmi egység ilyenkor nem számít? Ha mindkét autónk rendszáma páratlan, akkor azokon a napokon közlekedhetünk kettővel, de másnap kínlódjunk a BKV-val?
4. Így van, minimum az ingyen tömegközlekedés azoknak, aki a kötelezőt és forgalmit fel tudják mutatni.

és még egy sor egyéb....

Lunitari 2009.01.12. 08:46:24

lipilee · lipilee.hu 2009.01.12. 07:10:26

Olyan alapon kis köcsög, hogy gátolva vagyok az autóm használatában, ami ráadásul egy új, 1.3-as kurvára nem szennyező autó...IQ-sat mutatja, hogy ezt a helyzetet összehasonlítod az általad mondott faszsággal (nem hugyozok le -- ingyen benyó)

wakarek01 2009.01.12. 08:49:46

Egy igazi f..sz van itt, aki a posztot írta. Én nem lennék büszke arra, hogy ennyire tájékozatlan barom vagyok és ezt még meg is osztom másokkal. Ma MO-on akkor vagy tökös gyerek, ha fikázod a politilkusokat, ahelyett, hogy elgondolkodnál azon, hogy mi értelme van a szmogriadónak. Egyébként ülj be a kocsidba és rögtön vezesd a kipufogó gázt az utastérbe.
Ja a pontokba baszedett kérdésekre egyszerű válaszok:

1. Mert nem csak a belvárosban rossz a levegő minősége, hanem pl. Pestszentlőrincen is.

2. Amiért zöldkártya nélkül és kopott gumival sem lehet és érdemes...
3. Az, hogy hülye vagy és tájékozatlan nem a döntéshozók felelősége. Nem vagy eléggé "lekommunikálva"... és persze ez nem is a "legoptimálisabb" helyzet...
4. ld. előző pont...

utolsó: főleg az olyan tuskókon röhögnek, mint te, barátom.

avan 2009.01.12. 08:52:22

"bkv jeggyel én sem használhatom az autódat"

Vegyél autót, ha ez szarul érint.

Annak fényéban, hogy én a II. kerben melózok és a 91-es busz 20-30 percenként indul, már, ha van kedvük, mert van, amikor 1-1 járat kimarad én nem szeretnék bkv-t használni. Sokáig használtam, büdös volt, hideg, kényelmetlen és rettenet idő ment el vele. Immáron 1 éve használok autót és kiváló érzés 30-40 perc alatt bent lenni a 1,5 órával szemben. (Melegben - télen, hidegben - nyáron, zenét hallgatva, kényelmesen...)

Szánalmasnak tartom, hogy itt mindent meg lehet etetni az emberekkel. Igenis sokba van egy autó és nem vagyok hajlandó bérletet venni egy-egy ilyen elfingás alkamával. Mégis mit képzelnek? Gondolnak egyet én meg elidulok gyalog? Anyád...

Vegyek jegyet... Ja persze, sok járat nem jár, felújítás 1 éve (2-es villamos) nyomorgás a busz sávban 1-gyel. Napi szinten kellene venni 4-6 jegyet, hogy bejárjak... lófaszt.

Talán vonják ki a nagyon szennyező autókat, az már megoldás lenne, de akkor persze kellene valamilyen alternatíva annak, akitől elveszik az autót. Sokáig ment a tökölés, rendes megoldás nincs, ezért inkább az agyatlan, jó akkor mától nem járhat ez-meg az. Picsába, de unom már...

Sólyom azt mondja, vonjuk kérdőre a politikusokat 2009-ben is, hogy mire fizetünk... és mégis kedves hawk úr, hogy a picsába? Alljak a parlament elé üvölteni? Feloszlatnak bazdmeg. Telefonon próbáljak elérni egy demszkit? Biztos menne...

Marad a kussolj és csinálod, amit mondunk...

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.01.12. 08:54:56

"lekommunikálva" ??? MI VAN VAZZ?! Neked hiába mondanák el.

Lunitari 2009.01.12. 08:55:07

piper1 2009.01.12. 08:49:46

OK! Én szívesen leteszem, de akkor a forgalmival az ingyenutazás a minimum amit elvárok. Ha ez nincs meg, akkor min. azokra a napokra lebontva térítség meg az autómra költött összegeket...

Virág et. 2009.01.12. 08:56:03

ZsibaF1

Ezekszerint akkor a hibrid és Euro-V-ös járműveken nincs sem fék, sem gumi. Már világos minden.

Egyébként abból is látszik, hogy a közlekedés a felelős a szállópor nagy részéréért, hogy olyan óriássztrádák mellett lévő metropoliszok, mint Putnok és Nagykanizsa levegője az egyik legszennyezettebb a fővárosé mellett.

Lunitari 2009.01.12. 08:58:50

Talán ha az autók vizsgáztatása nem kenőpénzekkel lenne megoldva, nem lenne ekkora szennyezés sem.....

free_tulip 2009.01.12. 08:59:57

Az is nagy probléma, h ugye nem tul egészséges sokat kint lenni a "levegön". eddig elvittem a gyereket a suliig, kb 5 percet volt a levegön és szivta be a ezt a szart. ott letettem az autót mentem tovább bkv.val. most tk-val mentünk suliba, a gyerek 40 percig szivta be ezt a mocskot. most igy jobb?

Virág et. 2009.01.12. 09:01:25

Lunitari

A vicc az, hogy ez nem klasszikus szmogriadó, hanem szállópor-riadó. Ezt ugyanúgy felveri az új autó is, mint a régi. A dieselek persze jobban hozzájárulnak, mint a benzinesek, de legfőképpen a gázválság miatt átállt üzemek járulnak hozzá. Azon meg nem segít a forgalom korlátozása semmit.

Nolet 2009.01.12. 09:03:05

Nekem mindig egyetlen kérdés merül fel az agyamban ezeket megfogalmazva: A Demszky 20 éve polgármester, ami akkor is sok lenne, ha ő lenne a polgármesterek mintapéldánya, a non plus ultra.

Nomármost,erről szó nincs, hogy D. akárcsak közepesen jó polgármester lenn. Akkor megkérdezem én, hogy a bánatba lehet, hogy még mindig nem váltották le, kedves Budapestiek????

Utána meg megy a sírás, hogy szar? Hát az. Kb 10- 12 éve szar és mégis megválasztják D.G.-t . Akkor? Nem kell sírni.

És nem kell azzal a dumával jönni, hogy XY se lenne jobb, mert:

1. Ezt nem tudhatjuk, mert nem kapott más lehetőséget
2. Már csak azért is jobb lenne, mert a középvezetésbe, hivatalokba betokosodott kiskirályok, akik csak a széküket féltik, de nem csinálnak semmit, lecserélődnének, vagy ezt elkerülendő elkezdenének vadul dolgozni.

kzol 2009.01.12. 09:04:17

Van egy autó, ami szlovák rendszámmal jár, egészen pontosan DS - PISTI (Szlovákiában nem kell számjegy is a rendszámba). Ott aztán vakarhatják a fejüket a törvényhozók, meg az alkalmazók.
Amíg nekem nem lesz hasonló rendszámom, áldom a jószerencsémet, hogy egyik autómnak páros, másiknak páratlanra végződik a rendszáma. Így minden napra van autóm.

Lunitari 2009.01.12. 09:05:25

@Virág et.: OK, nekem tök mind1. Bár ha a dízelek jobban hozzájárulnak az azt jelenti, hogy nemcsak felvert cuccról van szó. Végülis a hozzánemértést már megszokhattuk ebben az országban. Nekem mind1. Forgalmivel ingyen akarok utazni :)

Virág et. 2009.01.12. 09:07:58

Lunitari

A diesel motor máshogy működik, mint az Otto motor. Benzineseknél PM10 kibocsátás elenyésző. A felverés a lényeg.

A dolog abból a szempontból is érdkes, hogy ha mindenki jogkövető lenne és betartaná, akkor is fuldokolnánk.

commentgyár 2009.01.12. 09:16:09

Fejlett kutúrájú országokban, amikor ilyesmire kerül sor, akkor:

a.) a tömegközlekedési eszközökön érvényes jegyként fogadják el az autód forgalmiját, amivel igazolod, hogy Te azért utazol közösségi módon, mert az autód rendszáma páros / páratlan.
b.) a korlátozással "sújtott" város szélén, az agglomerációból érkező polgárok az autójukat biztonságos körülmények között tehetik le P+R parkolókban.

ellentétben Demszky úrral, amíg ezek az alapfeltételek hiányoznak, nekem nem lenne képem büntetéssel fenyegetni az embereket...

Avatar 2009.01.12. 09:23:27

"2: Miért nem utazhatok ilyen napokon a befizetett kötelező biztosítást igazoló papírommal?"

BKV sztrájk esetén én meg a bérletemmel utazhatok a postíró autójával?

Az, hogy van egy autód, még nem jelenti, hogy innentől az állam köteles gondoskodni a közlekedési igényeid kielégítéséről, ha éppen nem használhatod a kocsid.
Ha pl. egy balesetben összetöri valami barom a kocsidat, és 1-2 hetet szervizben áll, akkor sem utazhatsz a BKV a KFB-s papírral.
Vegyél szépen jegyet abból a pénzből, amit megspórolsz a benzinen.

Szilard 2009.01.12. 09:25:25

A dohányzást is meg kellene tiltani. Páros napokon a nők, páratlanon a férfiak szívhatnak! Fogadjuk el ezt a törvényt is elsőként.

kzol 2009.01.12. 09:26:53

Ugyan már, aki folyamatosan azt szajkózza, hogy vegyek jegyet az üzemanyagon megspórolt pénzen, az legyen szíves minden nap hozzon nekem 1 liter üzemanyagot azért az adórészért cserébe, amit befizetek és abból a tömegközlekedést támogatják, amit én soha nem használok.

Lasombra 2009.01.12. 09:27:45

Fejlett kultúrájú országokban, ha ilyesmire kerül sor, akkor az autósokhoz:

a.) ingyen kirendelnek vetkőző rúdtáncosokat v. chip n dale fiúkat
b.) ingyen bekötik nekik az HBO-t
c.) kapnak ingyen albérletet a belvárosban, hogy szegényeknek ne kelljen a kertvárosból - ahova ők költöztek ki korábban - bejárniuk

de csak azért, mert van forgalmijuk.

igazából ez az egész szmog, meg légszennyezés csak azért van, hogy az autósokat lehessen szopatni. sok önkéntes odáig merészkedett, hogy még a tüdőrákot is bevállalta, csak hogy felhívja a figyelmet a légszennyezésre, amihez az autósoknak SEMMI közük.

nekik minden jár. ingyen. mert ők jófej, empatikus, közösségben gondolkodó, törődő és áldozatkész emberek.

mekkora csírák vagytok néhányan...

lOc (a pasztafáriánus) 2009.01.12. 09:28:08

@Avatar: Két különböző dologról beszélsz. Amikor balesetet szenvedek a biztosítók térítik meg a káromat a jobb szervizek pedig adnak ilyenkor csereautót a szerviz idejére. Jelenleg pedig az állam nem engedné hogy használjam az autómat.

Virág et. 2009.01.12. 09:28:19

Gyerekek, ez a forgalmival tömegközlekedés ez nem most kitalált hülyeség. Nyugaton bevett szokás szmogriadó idején. Tessék már gondolkodni egy kicsit írás előtt.

Virág et. 2009.01.12. 09:29:41

És akit esetleg a külvárosban ér a szmogriadó? Az blicceljen vagy honnan szüljön hirtelen jegyet? A járműveken nem lehet venni ugyebár.

chigabi 2009.01.12. 09:32:48

Mint szabálykövető állampolgár, BKV-vel akartam ma a munkahelyemre bejönni. Útvonaltervezőben megnézve reggel 9-kor Káposztásmegyer-Békásmegyer 5 átszállással 1:31 perc. Feladtam elveimet, páratlan kis kocsimmal ideértem 10 perc alatt. És amíg ilyen nagy a különbség (nem csak a menetidőben, de az árban és az utazás minőségében is), nem is fogok BKV-re átszállni.

Lasombra 2009.01.12. 09:33:47

@kzol: szerinted, aki használja a BKV-t, annak az adójából nem támogatják? a jegy/bérlet ára a támogatás FELETT van, nem HELYETTE. azzal, hogy nem használsz bkv-t a jegy/bérlet árát spórolod meg. a támogatást, ha fejed tetejére állsz sem úszod meg. pont úgy mint mindenki más. akár az is, aki se autót, se bkv-t nem használ. akkor te mi a faszért kapnál még extrába bármit is?

ez persze csak költői kérdés, jobb helyeken ignorálnák az okos hozzászólásod, de most az egyszer érezd a törődést.

lOc (a pasztafáriánus) 2009.01.12. 09:34:42

@Lasombra: Te vagy a legnagyobb csíra és kvaviccesnek is érzed magad. Ahogy írták már feljebb pl. Svájcban is vannak autómentes napok és ilyenkor ingyen lehet utazni tömegközlekedésen. Nézzél után hogy a szálló por koncentrációjának emelkedéséért jelenleg nem tudják mennyire az autók a felelősek, de ha még így is lenne az rendben van hogy valamit tenni kéne, de ez a jelenlegi rendszer ami már több más országban is megbukott használhatatlan.
Egyébként meg ha megnézed Budapesten fehérek az utak, az autók stb. Nem véletlenül, mivel amikor az első 1-2 centi hó leesett telebasztak mindent sóval. Na most nagyrészt az alkotja a szálló port.

Nzoltan 2009.01.12. 09:35:29

Sokat járok bicajjal, kocsi már rég nincs, mert Pesten egyszerűen használhatatlan. Az is egy alternatíva.
Izzadni sem kell, mert van elektromos változat is.

Nem értem azon autósok problémáját, akik a kül-, belvárosban laknak.

wakarek01 2009.01.12. 09:35:36

...igen az állam nem engedi, hogy használd az autódat és azt sem, hogy megdögölj a légszennyezéstől, sőt, hogy másokat is erre kényszeríts... nem értem ezt a sírás-rívást, menj gyalog, vagy tömegközlekedéssel, miért olyan nagy baj ez?

Lunitari 2009.01.12. 09:37:14

Ennyi hülye idiótát. Rákényszeítenek a BKV használatára miközben én drágán megfizettem eddig is az árát, hogy elkerüljem a büzös, mocskos tömegközlekedés és akkor még arról rinyálnák, hogy mit képzelek, ingyen akarok utazni. Na vagy tiltunk és ingyen utazunk, vagy csak javasoljuk az autó otthonhagyását. Ez olyan mintha biciklivel járnál, hogy ne kelljen BKV-znod és betiltanák a biciklid használatát ;)

fehérfarkas 2009.01.12. 09:38:33

nagyon jogos a felháborodás a tömegközlekedés állapota miatt
én napi szinten tömegközlekedem pesten (vidéki városokban mondjuk inkább autózom), és vidékre elmenni sokszor vonattal vagy busszal megyek, persze sok helyre viszont autóval

de, ha a tömegközlekedés egész országos hálózatában jó lenne, akkor oda is azt használnám autó helyett, ahova ma még autóval vagyok kénytelen
és itt a kénytelen szón van a hangsúly, mivel a tömegközlekedésünk sajnos nem teszi lehetővé, hogy mindenhova azzal menjek

a szmogriadó jó ötlet, de a kivitelezése tipikusan magyar
ráadásul a bevezetésének a feltételei sincsenek meg (sem jogszabályi, sem infrastruktúrális)
évtizedek óta elmulasztott beruházásokat, fejlesztéseket nem lehet egyik napról a másikra törvényi rendelettel helyettesíteni

nyugat-európában a tömegközlekedést azért kezdték el a 90-es években újra fejleszteni, mert rájöttek, hogy a szmog, dugók, hosszú ingázási idők csak a jó tömegközlekedéssel csökkenthetőek
nálunk ezzel szemben utoljára a szocializmusban volt tömegközlekedés-fejlesztés
hiába a szép új vonatok és buszok, ha ezek arányát az elöregedettek számához viszonyítjuk, akkor ez még szintentartásnak is kevés
ami ma van, az nem

egyszerre van szükség a tömegközlekedés minőségi fejlesztésére és az autós társadalom mentalitásának az átalakítására
igenis ki kell szállnunk a kocsinkból, és addig amíg ilyen xar a tömegközlekedésünk azt használni (persze ott és akkor ahol és amikor lehet - hiszen sajnos nem mindig és nem mindenhol lehet használni)
és rávenni a politikusainkat, hogy a tömegközlekdésből végre ne kiszivattyúzzák a pénzeinket (adópénzeinket), hanem fejlesszék 21. századi színvonalra

Lunitari 2009.01.12. 09:39:52

@piper1: Én sem értem..a dohányzást mikor tiltjuk be teljesen???

kzol 2009.01.12. 09:41:47

Lasombra 2009.01.12. 09:33:47

Aki folyamatosan BKV-zik és esetleg autója sincs, az nem mond le vmiről azért, hogy BKV-ra szálljon. Én viszont lemondok vmiről (legyen az átszállásmentes, olcsóbb, gyorsabb, komfortosabb, kényelmesebb utazás, bármi) azért, hogy letegyem az autómat és felszálljak a BKV-ra.
Amúgy megnézném a BKV-t és az utazóközönség fejét, ha az autósok komolyan vennék ezt és tömegközlekednének. Az emberek fele a megállókban maradna, mert a BKV kapacitással se bírná.

2009.01.12. 09:50:10

@Nzoltan:
Nos, ma reggel, mint minden hétfő reggel, ma is páratlan rendszámú kocsival közlekedtem a városban.
Az ok egyszerű: a gyerekeket vittem az iskolába -- ez 6 darab táskát és egy gitárt jelentett a mai napon.
Az iskola több mint 10 kilóméterre van.
BKV-val három közlekedési eszközt kellene igénybe vennem, ebből kettő állandóan túlzsúfolt. Az átlagos várakozási idők összege 25 perc. A tiszta menetidő 23 perc amelyhez még hozzájön a gyaloglási idő ami kb 15 perc -- ez összesen 63 perc.
A gyerekek így is 6-kor kelnek, hogy beérjenek. Az út autóval 25-30 perc beszállással együtt (három gyerekkel az sem kis mutatvány).
Mesélj milyen alternatívát tudsz kínálni, ha már értetlenkendsz?

fehérfarkas 2009.01.12. 09:50:23

az autó nem luxus, de nem is azért találták ki, hogy a wc-re is azzal menjünk

münchenben tudnak az öltönyös-nyakkendős menedzserek is biciklivel meg villamossal közlekedni - ott ez nemhogy nem ciki, hanem az a ciki, ha valaki azzal akar felvágni, hogy kocsival közlekedik akkor, amikor mehetne tömegközlekedéssel vagy cangával
vagy 50-es táblánál akár csak 60-nal vagy még gyorsabban megy, hogy megmutassa, hogy ő a macsó
- ott ugyanis, az a mentalitás, "hogy ha én a porsche-mal/kabrió bmw-vel be tudom tartani az 50-et, akkor a szaros kelet-európai seggeddel te is be tudod magyarkám, ez civilizált ország és nem a balkán"

igaz, és itt jön az érem másik oldala:
ott van igazi elővárosi gyorsvasút, jól kiépített tömegközlekedési hálózat (pl. új külvárosi lakóparkba is bevezetik a tömegközlekedést)
minden nagyobb téren és metróállomásnál bicikliparkolók és kölcsönzők

egyszerre kell leszállnia a magyar autóstársadalomnak a "wc-re is autóvalmegyek" magas lóról, és a politikusainknak is végre 21. századi színvonalúvá fejleszteni a tömegközlekedésünket
- már amennyiben azt akarjuk, hogy 2020-ra magyarország egy jól élhető és szerethetőország legyen
és ne pedig olyan mint teherán vagy sao paolo

Lunitari 2009.01.12. 10:00:03

@fehérfarkas: Egyből leteszem az autót, csak vidékre megyek vele, ha a leírtakat megvalósítják. Erre 30 év múlv sem kerül sor....:(

2009.01.12. 10:00:51

München terülte 310 km2
Amszerdam szárazföldi területe kevesebb, mint 180 km2
Budapest területe több, mint 520 km2

Könyörgöm azonos méretű városokból hozzuk a jó példákat!
München, Amszterdam párja Szeged! a maga 281 km2-ével és nem Budapest.

A más nagyságrend egészen más megoldásokat kíván.

fehérfarkas 2009.01.12. 13:53:22

csak éppen münchen alatt a müncheni metropolisz övezetet értettem ami 40km-es kőrbe kinyúlik :)

Vaillant 2009.01.12. 14:39:09

@Nzoltan: valamit elírtál, nyilván. Ma, Bp-en tömegközlekedés hiányában józan ésszel csak autóval lehet közlekedni... Lehetne metróval, lehetne villamossal, lehetne busszal, ha a városvezetésnek ez lenne az érdeke. De nem az, mert semmit (!) nem tesznek azért, hogy használható legyen az autó alternatívájaként. Hozzáteszem, nem csak Bp-re vonatkozik, hanem országosan. Olcsóbban visz el az autó, ma bárhová, mint bármilyen tömegközlekedési eszköz. Háztól-házig. Nem kell cipelned. Tiszta, kulturált, egészséges körülmények között utazol. Töredék áron töredék idő alatt. Amíg ennek nem teremtenek alternatívát, addig ez így is fog maradni. Lehet szél ellen pisilni, de nem érdemes.

2009.01.12. 14:55:59

@fehérfarkas:
és BP-nek mekkora a vonzáskörzete?

Hivatalosan:

az Északi szektorban: Vác, Dunakeszi, Göd, Fót,

az Északnyugati szektorban: Szentendre, Solymár, Piliscsaba, Pomáz, Nagykovácsi,

a Nyugati szektorban: Budaörs, Törökbálint, Páty, Budakeszi, Telki, összességében a Zsámbéki medence

a Déli szektorban: Érd, Szigetszentmiklós, Tököl, Diósd, Szigethalom,

a Délkeleti szektorban: Gyál, Maglód, Gyömrő,

a Keleti szektorban: Gödöllő, Pécel, Veresegyház, Csömör, Erdőkertes.

Ez így majdnem 3 millió ember.

München kisebb, de igaz ez majd' minden "jó példaként" felhozott "bezzeg ott" városra is.

fehérfarkas 2009.01.12. 15:42:14

münchen és bp metropolisz övezetei egy kategória
szeged a 200ezer lakójával egy másik kategória
shanghai a 14 millójával szintén másik kategória
de az, hogy most 2 vagy 3 millió lakósságú, az ezen a szinten nem oszt-szoroz,mert egy nagyságrend

2009.01.12. 15:53:24

@fehérfarkas:

Részlet egy MTA-s cikkből:

"a város méretei között összefüggés látszik; általában minél nagyobb a város, annál élesebben és tömegesebben jelentkeznek ezek a negatívumok. A város növekedésével járó szétrendeződés többrétű, így nemcsak a strukturális viszonyokat érinti, hanem például a funkcionális tartalmakat is, és ez az egyes városrészek funkcionális aszimmetriáját hozza magával. A hatalmat, a gazdagságot kifejező hivatalok, egyházi intézmények, kulturális létesítmények aránytalan sűrűségben koncentrálódnak a város közepén, míg a kiszolgáló rendeltetések: az ipari, nagykereskedelmi létesítmények a város peremére szorulnak. Kialakulnak a kertvárosok, ezek a kommunális intézményeket szinte teljesen nélkülöző, nagy, művileg alakított lakóterületek. A funkcionális aszimmetria okozta aránytalanságok csak a közlekedés egyre erőteljesebb megnövelésével tarthatók - úgy-ahogy - egyensúlyban. De ennek nagy ára van; az egyre dinamikusabb közlekedés átalakítja a város életét, és egy sereg új problémát hoz felszínre. Ugyanakkor a felfokozott közlekedési funkció új lehetőségeket is teremt, például a városszéli koncentrált bevásárlónegyedeket. Ezek azonban ismét csak visszahatnak a közlekedésre, tovább terhelve azt. Azt látjuk tehát, hogy a város mértéktelen növekedését a kényszerhelyzetek jellemzik. E kényszerhelyzetek nagy részét megoldani nem lehet, csak felületileg kezelni. " Cságoly Ferenc DLA, BME Középülettervezési Tanszék

München még az elején jár annak ami BP-en már rég kialakult. Igen, egyszer metropolisz lesz, de még csak nagyvárossá alakuló város.

Egy olyan metropolisznak mint BP sajátos problémái vannak amelyet nem lehet "városiasan" megoldani.

A szmogrendelettel pont az a probléma, hogy a magával a lényeggel nem akar törödni azzal, hogy a város létezésének alapköve a közlekedés amelyet semmilyen módon nem lehet a korlátozni az "életfunkciók" veszélyeztetése nélkül.

fehérfarkas 2009.01.12. 18:04:43

dome64-nek:
igazad van, nem egy kategória - csak akkor tudnám mivel sorolod egy kategórába bp-et? a 10 milliós londonnal?
vagy párizzsal? mert igaz, hogy párizs lakossága 3 milló fő, de ez csak a közig határon belülre érvényes, a metro övezetében ugyanis 10 millióan laknak (annyian mint magyarországon)

münchen és bp:
bp metropolisz övezete (fehérvárt is beleértve) max 3,5 millió lakos
münchené 6 millió :)
a város közig határán belül laknak:
bp: 1,8 millió
münchen: 1,3 millió
konurbáció területen:
bp: 2,5 millió
münchen: 2,6millió

szerintem te összekeverted münchent egy másik várossal :)

az, hogy münchenben lehet normálisan dugók nélkül közlekedni az nem azért van mert "még csak nagyvárossá alakuló város", ahogyan írod, hanem mert van közlekedési morál + magas szinvonalú tömegközlekedés + bickliközlekedés, ahol az öltönyös-nyakkendős menedzsereknek sem ciki biciklivel vagy metróval/villamossal/busszal közlekedniük - és az autóval közlekedők pedig betarják a kreszt és nem szabálytalankodnak össze-vissza, hogy ezzel mások közlekedését akadályozzák :)
a jó tömegközlekedés miatt (gyorsvasút, elvővárosi gyorsvasút) még ausztriából is járnak át münchenbe és a metro övezetébe dolgozni
(ugyanis pl. a metro övezetében külön részek alakultak ki, hogy hova települnek az elekronikai cégek, a k+f cégek, a vegyipari cégek, a gépgyártással foglalkozó cégek, stb - míg maga a város közig határán belülre inkább a szolgáltató, vendéglátó, kiskereskedelmi, művészeti/kreatív ipari cégek települnek)

az, hogy bp vezetése, és általában a magyar urbanisztikai fenkölt guruk egy várost csak a közig határig tudják elképzelni, és emiatt bp az osztyapenkónál véget ér - és ez a bkv fejlesztésén is látszik, az magyar sajátosság
ahogy az is magyar sajátosság, hogy nem tudjuk elképzelni, és tündérmesének tartjuk, ha olyanról hallunk, ahol jól szervezett és magas szinvonalon működő tömegközlekedés + autós kultúra van :)

abban igazad van, hogy a "város létezésének alapköve a közlekedés", de a közlekedés nem szűkíthető le a gépkocsikra

fehérfarkas 2009.01.12. 18:08:01

ezt írtam:
"abban igazad van, hogy a "város létezésének alapköve a közlekedés", de a közlekedés nem szűkíthető le a gépkocsikra "

pontosítok: leszűkíthető, csak akkor ne csodálkozzunk, ha nálunk is az számít kivételnek amikor nincs szmogriadó mint pl. teheránban vagy sao paoloban

2009.01.13. 07:16:18

furamód eltűntek a tegnap délben írt vélemények ez a kettő időpont között:
-2009.01.12. 10:00:51
-2009.01.12. 13:53:22
Kb 60-80 vélemény lett törölve. Gratulálok a demokráciához.

faszappan 2009.01.13. 09:39:58

tnap a Lehel piac parkolójából rengeteg páratlan rsz-ú autó jött ki,gondolom életbevágóan fontos volt aznap ott krumplit és húst venni,mert kivételesen nem lehetett a közeli boltban megvásárolni.
Az meg nevetséges,h szerintetek a tömegközlekedéssel kellene csinálni vmit,nem az autósokkal!Azért 1óra bussszal az út,ami kocsival 40perc(húha,20perc különbség),mert a sok autó miatt a busz IS áll a dugóban...Istenem,nem kötelező az autó használata,milyen térítésről beszéltek itt egy néhányan???Ingyen?Ez már nem a 60-80-as évek!
Nem szóltak róla előre?
Keress neten rá,érdekes én találtam 2008.októberi-novemberi cikkeket arról,h előreláthatólag lesz korlátozás.És utána is többször hallottam, olvastam róla.

faszappan 2009.01.13. 09:46:51

még valami:A szálló por nem az ülepedő por felverése...

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.01.13. 11:29:50

@venomspawn: én részemről biztos nem moderáltam.

FruFighter ˙°¤..¤°˙°¤..¤°˙ randiblog.blog.hu 2009.01.14. 01:06:17

Hmm...

Az emberek hülyék, kommunikálni kell velük, hogy megértsék mit, hogy, mikor, miért...

Ez a szmogriadó számomra se egy alaposan előkészített, meghirdetett, megfontolt lépés, inkább egy újabb elhamarkodott dolog, ami bár lehet h jó ("érted van te gyökér"), de kivitelezésében egy nagy szar.

FruFighter ˙°¤..¤°˙°¤..¤°˙ randiblog.blog.hu 2009.01.14. 01:09:32

Az meg szerintem is nonszensz, hogy ha vki rendesen fizet mindent a kocsi után akkor még pluszba BKV bérletet is kelljen vennie, ami lássuk be h nem olcsó dolog.

lr 2009.04.18. 21:05:06

@-Hoze-: Lehet, hogy a szüleidnek még van felelősségtudata?

lr 2009.04.18. 23:07:46

@dome64:

www.viszikli.eu/

Mondjuk akarni is kell,az igaz. ;) Dániában,meg hasonló putri helyeken ez sem jelent gondot.
süti beállítások módosítása